Patrol 4x4 - Nissan Patrol Forum banner

1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
1 Posts
Discussion Starter #1
Goeie dag almal. Ek wil na victoriafalls toer. Ons gaan so 4 tot 5 voertuie wees. Ons wil ry en kamp waar ons kom. Deer botswana tot by Victoria falls en terug. Dit is wat ek het. Ek benodig meer inligting
Waar kry ek permitte om te kamp in botswana.
Hoever is die dorpies of plekke waar ons petrol kos en water kan opvul
Wat het ons nodig
Wanneer is die beste tyd om so iets te doen
Waar begin ek om so iets te reel.

Dit sal eers volgende jaar gebeur maar wil nou al begin als in orde kry en meskien al kort tripies doen om te sien wat ek nodig het en hoe lank ek klaar kan kom sonder om in n dorp of so iets te kom

Baie danki
Frans

·
I Have Imaginary Friends
Patrol Hybrid.
14,170 Posts
Translation.

Good day everyone. I want to tour to Victoria Falls. We're going to be about 4 to 5 vehicles. We want to drive and camp where we come. Deer botswana to Victoria falls and back. That's what I got. I need more information
Where do I get permits to camp in botswana.
How far are the villages or places where we can fill up gasoline and water
What do we need
When is the best time to do something like this
Where do I start to arrange such a thing.

It will only happen next year but already wants to get everything started and maybe do short trips to see what I need and how long I can finish without getting into a town or something like that

Thank you very much
French

·
Registered
'14 Y61 ZD30 CRD M/T ST
2,127 Posts
Goeie dag almal. Ek wil na victoriafalls toer. Ons gaan so 4 tot 5 voertuie wees. Ons wil ry en kamp waar ons kom. Deer botswana tot by Victoria falls en terug. Dit is wat ek het. Ek benodig meer inligting
Waar kry ek permitte om te kamp in botswana.
Hoever is die dorpies of plekke waar ons petrol kos en water kan opvul
Wat het ons nodig
Wanneer is die beste tyd om so iets te doen
Waar begin ek om so iets te reel.

Dit sal eers volgende jaar gebeur maar wil nou al begin als in orde kry en meskien al kort tripies doen om te sien wat ek nodig het en hoe lank ek klaar kan kom sonder om in n dorp of so iets te kom

Baie danki
Frans
Frans ou swaer, jy gaan dalk lank moet wag voor jy reaksie hier gaan kry. Die oorgrootte meerderheid van ouens hier is in Australië. Voor ek Oz toe getrek het, het ek baie raad en advies op www.4x4community.co.za gekry. Die ouens daar was altyd baie helpvol.

Ek stel voor jy probeer daar. As jy raad soek oor enigiets tedoen met 'n Patrol is dié forum die regte plek vir jou, maar die Ingelse hier verstaan nie Afrikaans nie. ;)

Sterkte! Klink na 'n lekker trip.

EDIT with English translation:
Frans, mate, you might have to wait a while before you get any reaction here. The majority of blokes on here are in Australia. Before I moved to AUS I received a lot of good advice on www.4x4community.co.za. The guys there were always very helpful.

I suggest you try there. If you need advice on anything Patrol related, this forum is the right place for you, but this English speaking lot don't understand Afrikaans.

·
Registered
4x4nissan
65 Posts
Spent a fair bit of time at Vic falls last year on the Zambia side, plenty of accom and fuel available there. Lusaka is a big town. Hope that helps.

Sent from my iPhone using Tapatalk

·
Registered
9,461 Posts
Frans,
you might try one of our members on here Nicolas, @Swiss gu, he runs a company called Geko Expeditions and I am sure he would have a good knowledge of what is needed to get permits to travel this region.

www.gekoexpeditions.com

·
Administrator
GUII ZD30DI Wgn
46,874 Posts
Frans,
you might try one of our members on here Nicolas, @Swiss gu, he runs a company called Geko Expeditions and I am sure he would have a good knowledge of what is needed to get permits to travel this region.

www.gekoexpeditions.com

Good idea, I'm sure he would, was talking to him the other day, he's itching to get back on the road.

·
Registered
nissan 4.2td patrol
208 Posts
Johnboy... was just about to post what you said.... haha... But It was actually nice to see AndrieK type a little Afrikaans. I'm sure it made him just a little homesick.
I see he has posted this on the .co.za Patrol site.

• Like
Reactions: AndrieK

·
Registered
'14 Y61 ZD30 CRD M/T ST
2,127 Posts
Johnboy... was just about to post what you said.... haha... But It was actually nice to see AndrieK type a little Afrikaans. I'm sure it made him just a little homesick.
I see he has posted this on the .co.za Patrol site.
My wife is Welsh so we don't speak Afrikaans at home, but it's quite funny that both my kids decided that they now want to learn Afrikaans while in lockdown. :ROFLMAO:

1 - 12 of 12 Posts