Patrol 4x4 - Nissan Patrol Forum banner

Licznik prędkości nie działa, uszkodzony czujnik lub zespół wskaźników?

7.3K views 16 replies 5 participants last post by  rbm2554  
#1 ·
Cześć wszystkim, oczywiście mój prędkościomierz nie działa, tak jak u wielu innych. Poprzedni właściciel stwierdził, że dwa lata temu podczas jazdy zaczął skakać do 0 lub 180, by zaraz potem wrócić do normy, a po pewnym czasie przestał działać na dobre. W tej chwili wskazuje 180+, jak widać na zdjęciu, okazjonalnie spada do 130/140, jeśli jadę wystarczająco szybko, by z powrotem wrócić do 180, gdy zwalniam.

Przeczytałem wiele postów na forum, ale mój prędkościomierz nie ma kryształu, więc to nie może być to. Sprawdziłem wszystkie połączenia lutowane, ale wszystkie wyglądają dobrze, te cztery na silniku są trochę brzydkie, więc je przelutowałem. Mimo to nic się nie zmieniło.

Sprawdziłem czujnik i koło zębate wygląda dobrze. Jeśli zakręcę czujnikiem wiertarką, zachowuje się tak samo, jak podczas jazdy po drodze, wskazuje 130/140, a następnie wraca do 180, gdy tylko się zatrzymam.

Co o tym myślicie, potrzebuję nowego czujnika czy nowego zestawu wskaźników? Myślę, że to może być zestaw wskaźników, ale nie jestem pewien.
 
#5 ·
Sounds like the timing chip in the dash has a broken/intermittent connection.

Take the cluster to a speedo shop, they should be able to replace the chip easily.
Unfortunately we don't have speedo shops in Italy, but since it's going to my car electrician this wednesday I'll ask him if he can take a look at it, maybe it's really just a faulty chip.

May I ask you if you can send me a picture of the chip in your dash? I'd like to take a look at it myself before handing it to him.
 
#10 ·
Problem "rozwiązany"! Mój elektryk powiedział, że spirala, tak to nazwał, wewnątrz siłownika obrotowego jest uszkodzona i muszę po prostu wymienić całość na sprawną. Sam czujnik w skrzyni rozdzielczej jest nadal dobry, więc to dobrze, myślę. Udało mi się zdobyć używany zestaw wskaźników za 40 euro, co jest okazją w tych okolicach, i miałem szczęście dostać go ze sprawnym prędkościomierzem (sprzedawca nie wiedział, czy działa, czy nie, ale za tę cenę warto było spróbować, niezawodne kosztują 6 razy więcej). Teraz muszę naprawić licznik kilometrów, ale wydaje się to wystarczająco łatwe zadanie i mam zapasowy na wypadek, gdyby mój nie nadawał się do naprawy. Dziękuję za pomoc!
 
#11 ·
Problem "solved"! Mój elektryk powiedział, że spirala, tak to nazwał, wewnątrz siłownika obrotowego jest uszkodzona i muszę po prostu wymienić całość na sprawną. Sam czujnik w skrzyni rozdzielczej jest nadal dobry, więc to dobrze, zgaduję.

Udało mi się zdobyć używany zestaw wskaźników za 40 euro, co jest okazją w tych okolicach, i miałem szczęście dostać go ze sprawnym prędkościomierzem (sprzedawca nie wiedział, czy działa, czy nie, ale za tę cenę warto było spróbować, niezawodne kosztują 6 razy więcej). Teraz muszę naprawić licznik przebiegu, ale wydaje się to wystarczająco łatwym zadaniem i mam zapasowy na wypadek, gdyby mój nie nadawał się do naprawy. Dzięki za pomoc!
Witaj, proszę, zamieść zdjęcie uszkodzonego ślimaka. Mam ten sam problem. Czujnik nie działa.
 
#14 ·
Szanowny Panie, nie wiem, gdzie znajduje się zamierzony ślimak. Czy znajduje się za wskaźnikiem prędkości? Spójrz na załączony obrazek.
Nie widać go z przodu, trzeba sprawdzić go z boku lub z tyłu. Znajduje się wewnątrz metalowego cylindra (siłownika), który porusza igłą. To największy element na płycie, dokładnie pośrodku
 
#16 ·
Mam ten sam problem ze wskaźnikiem obrotów. Czy masz jakiś pomysł?
To prostszy element, zacząłbym od wymiany dwóch kondensatorów (mniej niż 2 euro tutaj we Włoszech), są w łatwym miejscu do lutowania i nie trzeba zdejmować igły, żeby to zrobić. Przy okazji, odśwież wszystkie połączenia lutowane, mogą wyschnąć z czasem i nie zapewniać odpowiedniego kontaktu. Jeśli to nie pomoże, będziesz musiał go wymienić lub zanieść do specjalisty, niestety nie mogę ci bardziej pomóc. Powodzenia!