Patrol 4x4 - Nissan Patrol Forum banner
21 - 40 of 106 Posts
....Białawy dym z wydechu, niewiele, tylko trochę i dość mocno szczypie w oczy. @rumcajs możesz pamiętać Avia car i jej biały dym - pachnie i wygląda dokładnie tak samo :) .....
Tak, bardzo dobrze pamiętam te wiadra gówna, ten dym to było niespalone paliwo, zwłaszcza podczas zimnego rozruchu, częsty problem, jeśli podgrzewacz nie działał prawidłowo. Ponadto, będąc silnikami atmo z rzędowymi pompami wtryskowymi w stylu lat 60., zbudowanymi na licencji French Saviem, w tamtych czasach było niewiele obaw o emisje...

Niestety, to, co wiem o VP44 (6-cylindrowa wersja lekkiej ciężarówki) i jej białym dymie, jest zwykle terminalne. Ponieważ jedyny DTC niewiele pomaga, tak naprawdę potrzebujesz odpowiedniego narzędzia skanującego Bosch, które łączy się bezpośrednio z pompą, aby zapytać ECU pompy. Lokalny specjalista od wtrysku Bosch powinien mieć jeden, jestem pewien.

Mam nadzieję, że się mylę... (trzymam kciuki) jeśli tak jest, gdy wbudowana pompa podająca w pompie wtryskowej nie działa prawidłowo (na przykład kawitacja), problem będzie szybko narastał, ponieważ paliwo jest również używane do smarowania, sterowania i chłodzenia pompy. Dlatego te pompy tak szybko ulegają awariom, gdy na dostawę paliwa ma to wpływ.

Miejmy nadzieję, że dym jest tam z powodu braku wyprzedzenia wtrysku z powodu mniejszej ilości paliwa, a nie głodu, który wyłącza pompę...

Spróbowałbym (łatwo mi to powiedzieć, ponieważ mam elektryczną pompę transferową 12 V o wydajności 80 l na minutę, której używam do pompowania paliwa z kanistrów do zbiornika paliwa) bezpośrednie połączenie z pojemnika do IP i sprawdzenie, czy występują te same objawy dostarczania paliwa, aby się upewnić lub wykluczyć głowicę filtra, ale szczerze mówiąc, im szybciej pozbędziesz się tego filtra OEM Nissana, tym lepiej.

Jeśli możesz położyć ręce na obudowach filtrów do ciężarówek (Tatra 148 miała ładną, jeśli dobrze pamiętam, z wbudowanym podkładem...) Nawet ta obudowa filtra Isuzu, którą połączyłeś, powinna być w porządku. Szkoda, że ​​jesteś tak daleko od Bratysławy, w przeciwnym razie skontaktowałbym się z kilkoma moimi kolegami, aby ci pomóc.

Pozdrawiam
 
Niestety, to, co wiem o VP44 (6-cylindrowa wersja lekkiej ciężarówki) i jego białym dymie, jest zwykle terminalne. Ponieważ jedyny DTC niewiele pomaga, właściwie potrzebujesz odpowiedniego narzędzia skanującego Bosch, które łączy się bezpośrednio z pompą, aby zapytać ECU pompy. Lokalny specjalista od wtrysku Bosch powinien mieć takie, jestem pewien.
Zgadzam się, myślę, że nadszedł na to czas, zrobiłem to kilka lat temu, kiedy myślałem, że mam problem, dla mnie to była dobra wiadomość (wtedy), mam nadzieję, że dla Mirona może być tak samo.
 
Discussion starter · #23 ·
Wymienię podkład. Nie mam pompy, która dostarczałaby paliwo do IP, więc pominięcie zespołu filtra byłoby dość trudne. Jeśli nowa podkładka nie pomoże, to czas na wyciągnięcie kodów z ecu IP. Zrobiłem rozeznanie i można to zrobić za pomocą kabla k-line, takiego jak ten: VAG OBDII USB KKL COM 409.1 Interface VAG409 CH340 Chip for VW Audi Skoda Seat Sale - Banggood.com. Obrazy i oprogramowanie w załączniku, spróbuję tego. Aby rozpakować oprogramowanie, musisz usunąć rozszerzenie .zip plików. Musiałem je podzielić na 90 kB przed opublikowaniem, przepraszam.

Informacje z innego forum:

Możesz użyć swojego VAUX-COM do komunikacji z pompą PSG5. Musisz sam wykonać okablowanie, ponieważ pin komunikacyjny nie jest podłączony do wiązki przewodów samochodu.

Pompa PSG5 ma 9-pinowe złącze, a pin nr 9 to K-Line.

Musisz więc wykonać dodatkowy kabel, z prostym 16-pinowym złączem OBD i musisz połączyć pin nr 7 złącza OBD z pinem nr 9 złącza PSG5.

To, co robiliśmy wcześniej, to wiercenie otworu w plastikowym złączu pompy psg i podłączenie przewodu do pinu nr 9 pompy PSG.

Następnie możesz zapytać o listę kodów błędów przechowywanych w pompie PSG5.

Ale proszę zwrócić uwagę na następujące kwestie:

Nie widać żadnych informacji o blokach pomiarowych, nawet za pomocą oprogramowania KTS.

Wszystko, co masz, to kody błędów. Swoją drogą, oto lista, niezbyt długa.

00080 Zawór elektromagnetyczny ilości paliwa, błąd stopnia wyjściowego
00081 Zawór elektromagnetyczny ilości paliwa, błąd
00082 Czujnik kąta/system IWZ, błąd
00083 Czujnik kąta/system IWZ, błąd
00084 Czujnik temperatury jednostki sterującej, przekroczono maksimum
00085 Czujnik temperatury jednostki sterującej, poza zakresem
00086 Napięcie akumulatora, poza zakresem
00087 Sterowanie urządzeniem synchronizacji, stałe odchylenie sterowania
00088 Zawór elektromagnetyczny ilości paliwa, błąd
00089 Początek wtrysku, błąd
00090 Sygnał prędkości, błąd
00091 Sygnał prędkości, błąd
00092 CAN-BUS, błąd
00093 CAN-BUS, błąd
00094 Autotest, błąd

A jeśli na pewno wiesz, że pompa PSG jest uszkodzona, co zamierzasz zrobić? Nie możesz tego naprawić sam, ponieważ do naprawy potrzebujesz EPS-815 lub podobnego specjalnego sprzętu BOSCH.

Najczęściej przyczyną usterki jest czujnik kąta IWZ lub jednostka sterująca PSG. Lub występuje jakieś uszkodzenie mechaniczne pompy.

Zalecam wysłanie pompy PSG do niezawodnego centrum serwisowego diesla, gdzie mogą przetestować urządzenie za pomocą EPS-815.

Zobaczmy, co powiedzą. Jeśli powiedzą ci, że pompa jest w porządku, musisz znaleźć problem w samochodzie.
 

Attachments

Kolego, ostatnio miałem również problemy z wyciekami powietrza. To było po wymianie filtra paliwa.

Wygląda na to, że mój układ paliwowy był na granicy w kilku miejscach. Ponieważ zakłóciłem system podczas wymiany filtra paliwa, nie mogłem ponownie uszczelnić rzeczy. Kiedy szukałem wycieków, zakłóciłem inne obszary, co spowodowało kilka kolejnych problemów.

Patrol poszedł do serwisu, działając dobrze.
Wyszedł działając jak pies z....
1 - Metalowe złącze z przewodu powrotnego paliwa IP było luźne, a następnie całkowicie wypadło. Dokręcone.
2 - Pewna korozja wżerowa w miejscu, gdzie filtr paliwa łączy się z obudową. (Myślę, że to uszczelnienie jest w porządku, ale wkrótce wymienię obudowę, być może na zespół filtra z rynku wtórnego)
3 - Mały o-ring w kranie spustowym wody (dolna część filtra) przecieka. (wymieniony)
4 - Zaciski węży Nissana skompresowały rowki w przewodach paliwowych, więc nie zaciskają się już całkowicie. (Zastąpione innymi zaciskami węży).
5 - Gdzieś przed filtrem nadal występuje mały wyciek powietrza.
(patrząc przez przezroczysty wąż, co 2 sekundy pojawia się pęcherzyk o średnicy 0,5 mm). Może to jest w porządku lub muszę to namierzyć.
Ale teraz znowu działa dobrze. Mam nadzieję, że nie uszkodziłem IP.

Nie jestem pewien, czy ma to związek z twoim problemem, ale może pomóc.

Po przeczytaniu wielu informacji tutaj i gdzie indziej, myślę, że zamontuję pompę podnoszącą (a także wymienię przewody paliwowe).
 
Discussion starter · #25 ·
Założyłem przezroczyste węże i nie widzę żadnych wycieków przed filtrem, tylko dużą kieszeń powietrzną po pewnym czasie po filtrze. Sprawdziłem rzeczy, o których wspominasz i wszystko wydaje się być w porządku w komorze silnika. Muszę wymienić pęknięte węże, ale żaden z nich nie jest pęknięty, więc powietrze może dostać się do układu. Czekam na wycenę nowej pompy wstępnej od dealera... a wycena to 400 $ :) pompa, uchwyt, filtr, ... ok, to będzie jedna z droższych opcji.
 
Kupiłbym jeden, być może z linków, które zamieściłem powyżej - Diesel Central AU. Czekam na odpowiedź z Włoch - Star Diesel.
Myślę, że ta ekipa to tylko "pośrednik", dostają to wszystko z chińskiego magazynu za grosze, prawdopodobnie można to dostać samemu bezpośrednio przez Ebay.

To wszystko o zrobieniu własnego skanera to rzeczywiście dobra rzecz.

Powodzenia

Pozdrawiam
 
Discussion starter · #29 ·
Tak, wydaje się, że jest człowiekiem pośrodku, chiński magazyn podaje cenę 30 $, nie jestem pewien, jak długo pompa wytrzyma, ale do dalszej diagnozy jest w porządku.

Program, który znalazłem, wydaje się być w stanie odczytywać błędy z ECU. Potrzebuje tylko kabla K-line.
 
Tak, wygląda na to, że jest człowiekiem pośrodku, chiński magazyn cytuje 30 $, nie jestem pewien, jak długo pompa wytrzyma, ale do dalszej diagnozy jest w porządku.

Program, który znalazłem, wydaje się być w stanie odczytywać błędy z ECU. Potrzebuje tylko kabla K-line.
Tutaj ==>
Scan K-Line DLA Auto SEAT Volkswagen OBD2 OBDII USB KKL VAGCOM 409.1 Kabel | eBay Darmowa wysyłka na Słowację za 6,51 $.

Jeśli zamierzasz zrobić własny, to udokumentuj wszystko, nie jestem pewien, jak to się robi, ponieważ zgodnie z informacjami, które wcześniej zamieściłeś, potrzebujesz tylko 1 pinu do komunikacji z pompą, więc jeśli dobrze rozumiem, o ile masz poprawnie okablowany interfejs USB na szeregowy, to wszystko, czego naprawdę potrzebujesz. Używam w pracy podobnego urządzenia do łączenia się z kontrolerem ESC autokaru/autobusu i ma ono tylko 4 kable wychodzące z pudełka: zasilanie +, zasilanie - i przewód K-line i L-line, druga strona ma wtyczkę/przewód kabla RS232 do podłączenia do komputera. Jeśli dobrze pamiętam, zobacz załączony obrazek.


Pełna wtyczka OBDII nie jest w tym przypadku naprawdę wymagana, tylko poprawnie okablowany interfejs USB/szeregowy jest moim zrozumieniem, coś takiego ==>

Kabel USB FT232 Kabel USB na TTL Kabel szeregowy Adapter Chipset FTDI Kabel komputerowy | eBay

O ile połączenie danych również nie jest wymagane, więc dodatkowe 2 przewody również podłączone do CAN H i CAN L. Oto wyprowadzenie OBD2 do K-line

Schemat OBD2 do RS232

Pozdrawiam
 

Attachments

Discussion starter · #31 ·
Mam podobny kabel lub może dokładnie ten sam w drodze za tę samą cenę. Tak, wydaje się, że potrzebujesz tylko pinu #9 z VP44 ECM i plus/minus, aby zasilić ecm w celu odczytania danych za pomocą dołączonego programu. Chciałem użyć kabla ecutalk ze względu na dołączony FTDI, ale chyba brakuje pinu 7, więc muszę zamienić piny w złączu. Chociaż może to być opcja.
 
Czy ktoś z was w Europie szuka podkładu? Wejdź na www.partsouq.com, wpisz swój numer VIN i znajdź część. Szukałem wczoraj wieczorem, kompletny zestaw podkładu kosztował około 200 dolarów amerykańskich lub sam podkład około 100 dolarów.
 
Mam podobny kabel lub może dokładnie ten sam w drodze za tę samą cenę. Tak, wydaje się, że potrzebujesz tylko pinu #9 z VP44 ECM i pos/neg, aby zasilić ecm w celu odczytania danych za pomocą dołączonego programu. Chciałem użyć kabla ecutalk ze względu na dołączony FTDI, ale brakuje pinu 7, myślę, więc muszę zamienić piny w złączu. Może to być jednak opcja.
Rzeczywiście, to właśnie myślałem wcześniej, ponieważ też mam ten kabel. Jednak jest tam tylko 6 przewodów i wydaje się, że nadal potrzebny jest jakiś interfejs do K-line, czyli ELM327, ponieważ sam interfejs FTDI USB jest tylko prostym konwerterem szeregowym. Nie jestem pewien, chyba że kwestionowany przewód to żółty TXD, ponieważ zielony przewód, który jest przecięty w moim przypadku, to RTS. Coś mi mówi, że kabel ECUtalk nie jest kompatybilny. Być może byłby, gdyby był podłączony do innego kontrolera/interfejsu, który obsługuje K-line.Prawdopodobnie po prostu zhakowałbym pełną specyfikację kabla OBD2 do USB.lub faktycznie znalazłem schemat DIY ==> Schemat adaptera USB K-linePozdrawiam
 
Discussion starter · #35 ·
Czy ktoś z was w Europie szuka podkładu? Wejdź na www.partsouq.com, wpisz swój numer VIN i znajdź część. Szukałem wczoraj wieczorem, kompletny zestaw podkładu kosztował około 200 dolarów amerykańskich lub sam podkład około 100 dolarów
Zamówiłem podkład z ZEA, za 100 dolarów amerykańskich nie jest tak źle i zostanie dostarczony przez fedex w ciągu 3-5 dni. Rzeczy z chińskiego magazynu mogą dotrzeć nawet w 60 dni, a ja wciąż oszczędzam trochę gotówki na odbudowę pompy, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Rzeczywiście, to właśnie myślałem wcześniej, ponieważ też mam ten kabel. Jednak jest tam tylko 6 przewodów i wydaje się, że nadal potrzebny jest jakiś interfejs do K-line, czyli ELM327, ponieważ sam interfejs USB FTDI jest tylko prostym konwerterem szeregowym. Nie jestem do końca pewien, chyba że kwestionowany przewód to żółty TXD, ponieważ zielony przewód, który jest u mnie przecięty, to RTS. Coś mi mówi, że kabel ECUtalk nie jest kompatybilny. Być może byłby, gdyby był podłączony do innego kontrolera/interfejsu, który obsługuje K-line.

Prawdopodobnie po prostu zhakowałbym pełną specyfikację kabla OBD2 do USB.

Pozdrawiam
Właśnie dlatego zamówiłem kabel VAG KKL, który obsługuje K-line.
 
Dlatego zamówiłem kabel VAG KKL, który obsługuje K-line.
Tak, ale nadal musisz zrobić kawałek okablowania adaptera, taki jak Y, aby doprowadzić go od pinu 7 wtyczki OBD2 do pinu 9 interfejsu wtyczki VP44, a także dołączyć 12V+ i masę, aby zasilić ECU pompy. To wszystko Efing wokół, ponieważ zarówno Bosch, jak i Nissan po prostu nie mogły ze sobą współpracować i oczywiście Nissan i jego idiotyczny, zastrzeżony protokół Consult, pomimo że OBD jest dostępny od lat. Następnie, aby wszystkich zdezorientować, Nissan zamontowałby fałszywą wtyczkę OBD tylko z okablowaniem Consult!

Typowi producenci samochodów i ich chciwość.

Może zrobię to samo, ponieważ naprawdę jestem ciekaw komunikacji bezpośrednio z ECU pompy.

Pozdrawiam
 
Discussion starter · #37 · (Edited)
Czy złącze Y nie jest potrzebne tylko do Bosch KTS? Myślę, że musimy połączyć pin #7 OBD i pin #9 VP44, zasilanie jest dostarczane z samego akumulatora lub może być. Poszukam więcej informacji.
Źródło: Bosch VP44 PSG Control Unit Diagnostics - OBD2 Diagnostics Wiki
i: Bosch VP30 VP44 injection pump repair solution

A piny OBD VAG KKL byłyby wypełnione w następujący sposób:
12V + = 16
GND = 4+5
Linia K = 7 (pin #9 z VP44)

Dzięki dołączonemu oprogramowaniu powinieneś być w stanie odczytać/wymazać kody DTC. Próbowałem uruchomić program i działa on pod systemem Windows 7 i pyta o port COM, ale odmawia uruchomienia pod systemem Windows 10.
 

Attachments

Czy element Y jest potrzebny tylko do Bosch KTS? Myślę, że musimy połączyć pin #7 OBD i pin #9 VP44, zasilanie jest dostarczane z samego akumulatora lub może być. Poszukam więcej informacji.
Źródło: Bosch VP44 PSG Control Unit Diagnostics - OBD2 Diagnostics Wiki
i: Bosch VP30 VP44 injection pump repair solution

A piny OBD VAG KKL byłyby wypełnione w ten sposób:
12V + = 16
GND = 4+5
Linia K = 7 (pin #9 z VP44)

Dzięki dołączonemu oprogramowaniu powinieneś móc odczytywać/kasować kody DTC. Próbowałem uruchomić program i działa on pod Windows 7 i pyta o port COM, ale odmawia uruchomienia pod Windows 10.
Interfejs VAG KKL musi być zasilany z zewnętrznego źródła, więc B+ i masa muszą być również podłączone do linii Y, więc minimum 3 przewody do IP i z plusa i minusa akumulatora.

Uruchomiłem to oprogramowanie w GNU/Linux pod emulatorem Wine, ale nie będąc do niczego podłączonym, nie jestem pewien, jak dalej postępować. Wiem, że zawsze mogę uruchomić maszynę wirtualną, na której mam Win 7 (w ten sposób uruchamiam oprogramowanie ECU Talk). Aby uruchomić to oprogramowanie w Win 10, prawdopodobnie musi ono działać w ramach jakiegoś schematu zgodności wbudowanego w system operacyjny.

Pozdrawiam
 
Discussion starter · #39 ·
Uruchomiłem to oprogramowanie w GNU/Linux pod emulatorem Wine, ale nie będąc do niczego podłączonym, nie jestem pewien, jak dalej sobie poradzę. Wiem, że zawsze mogę uruchomić maszynę wirtualną, na której mam Win 7 (w ten sposób uruchamiam oprogramowanie ECU Talk). Aby uruchomić to oprogramowanie w Win 10, prawdopodobnie musi ono działać w ramach jakiegoś schematu zgodności wbudowanego w system operacyjny.

Pozdrawiam
Próbowano zgodności w W10, ale to nie pomaga. Jest to aplikacja z 2007 roku. Powinna działać pod Linuksem, o ile ma dostęp do potrzebnego portu COM.

EDIT: Działa pod W10, tylko mój notebook nie ma portu COM. Stworzyłem wirtualny i działa dobrze :)

EDIT2: Pompa może pobierać do 8A, należy użyć odpowiedniego przekroju przewodu.
 
21 - 40 of 106 Posts