Witajcie panowie! Dzisiaj po raz trzeci jechałem ciężarówką holując w pełni załadowaną przyczepę o masie 750 kg po wymianie uszczelki kolektora wydechowego i regeneracji turbosprężarki. Po 15-20 minutach jazdy zauważyłem, że silnik zaczął grzechotać jak nigdy dotąd przez krótką chwilę. Jechałem po płaskiej drodze na 3 i 4 biegu, oba z tym samym grzechotaniem i brakiem mocy. ICV przez około 30 sekund wynosiło 94,9%, gwałtownie wzrosło z 74% w 100 milisekund i następnie powoli spadło do zwykłego 70-75% ICV w około 500 milisekund. Zapaliła się kontrolka MIL i wyrzuciła błąd 0707 77P7-F/InjTF/B (0). Zatrzymalem pojazd i silnik, skasowałem kod, zalałem filtr paliwa, który potrzebował 2-3 zalań, aby stać się sztywnym, uruchomiłem silnik i kontynuowałem jazdę do domu. Problem powrócił na krótką chwilę, gdy silnik pracował na biegu jałowym na światłach, ale lekkie naciśnięcie pedału gazu przywróciło dźwięk silnika do normy, a także ICV.
Znalazłem podobny problem w tych postach, które odnoszą się do wadliwego PCM pompy:
http://www.patrol4x4.com/forum/921566-post46.html
http://www.patrol4x4.com/forum/842252-post1.html
Moje pytanie brzmi, od czego zacząć? Filtr paliwa i obudowa oraz poszukać zatkanego filtra i pęcherzyków w wężach? Dzięki za pomysły ;-)
Rysunek Ecutalk - średni niebieski to wykres ICV, a pomarańczowy to prędkość pojazdu. Mam log ecutalk z wartościami prędkości, temperatury wody, temperatury paliwa, icv, akumulatora i maf.
Znalazłem podobny problem w tych postach, które odnoszą się do wadliwego PCM pompy:
http://www.patrol4x4.com/forum/921566-post46.html
http://www.patrol4x4.com/forum/842252-post1.html
Moje pytanie brzmi, od czego zacząć? Filtr paliwa i obudowa oraz poszukać zatkanego filtra i pęcherzyków w wężach? Dzięki za pomysły ;-)
Rysunek Ecutalk - średni niebieski to wykres ICV, a pomarańczowy to prędkość pojazdu. Mam log ecutalk z wartościami prędkości, temperatury wody, temperatury paliwa, icv, akumulatora i maf.