Patrol 4x4 - Nissan Patrol Forum banner

3l turbo diesel problemen

40K views 23 replies 12 participants last post by  ReefMagnet  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en wil mogelijk een 3 liter turbo diesel di patrol uit 2006 of nieuwer kopen. Ik weet dat ze EGR-problemen hebben die ervoor kunnen zorgen dat ze knappen en problemen met het splitsen van de intercooler. Zijn er nog andere problemen die ervoor kunnen zorgen dat ze onbetrouwbaar worden, zowel op de weg als offroad? De fusees ken ik.

#2 ·
Mate, doe jezelf een plezier en ga naar Buying A Nissan Patrol en lees de sticky over de ZD30, elke vraag die je hebt wordt daar beantwoord.

#3 ·
Ik heb de meeste forums en chatpagina's gelezen en de meesten zeggen hetzelfde, maar niemand geeft antwoorden op veelgestelde vragen. Zijn ze een goede 4x4 en een goede motor voor iemand die wil gaan offroaden en kamperen? Mijn broer en vader, evenals veel vrienden, hebben altijd Toyota's gehad en er nooit problemen mee gehad, maar degene die ik bekijk, vallen buiten mijn prijsklasse of zijn automatisch en atmosferisch. Ik heb liever een handgeschakelde versnellingsbak en turbo, want ik heb een paar handgeschakelde versnellingsbakken en een paar automaten gehad en ik heb de voorkeur voor de handgeschakelde versnellingsbak.

#6 ·
Mijn broer en vader, evenals veel vrienden, hebben altijd Toyota's gehad en er nooit problemen mee gehad
Je familie/vrienden moeten hun Toyota's niet erg hard of op uitdagende tracks rijden om geen problemen te hebben. Patrol-aandrijflijnen zitten in een heel andere klasse qua sterkte en betrouwbaarheid in vergelijking met Toyota's. Laat me niet eens beginnen over de versnellingsbakken, Patrols winnen met gemak in deze afdelingen. De motoren, nou, daar ben ik nog niet van overtuigd, ik zou mijn Toyota-motor graag in een Patrol-chassis willen steken 👌

#4 ·
Ik let niet veel op wat andere forums en chatpagina's zeggen, vooral fakebook, ze verbleken in vergelijking met ons. Heb je de thread gelezen waar ik je op wees?
Ik zou graag een dollar willen voor elke keer dat deze vraag wordt gesteld, daarom hebben we correcte informatie voor kopers samengesteld.

#5 ·
Niemand zal antwoorden op veelgestelde vragen aanwijzen!

De reden is dat deze vragen zo vaak worden gesteld en iedereen de antwoorden steeds opnieuw intypt.

Je moet proactief zijn en zelf de antwoorden vinden, niet alleen achterover leunen en verwachten dat ze binnenstromen!

Zoals Geeyoutoo opmerkte: "Mate, doe jezelf een plezier, ga naar Buying A Nissan Patrol en lees de sticky over de ZD30, elke vraag die je hebt, wordt daar beantwoord"

Als je bereid bent om het te vinden en het dan te lezen, vind je een heel document met alles wat je ooit over deze dingen moet weten

#14 ·
Niemand die ik ken met Toyota heeft ooit een kapotte motor gehad. De meeste mensen die ik ken met patrouilles hebben er meerdere gehad.
De meeste mensen die ik ken met Toyota's hebben hun tweede motor al, mezelf incluis. Er zijn unieke problemen/problemen met alle motoren en alle fabrikanten. Het is niet alleen de ZD30 met problemen, TD42, TB42/45/48, RB etc. hebben allemaal hun eigen unieke problemen, maar ze zijn er allemaal al zo lang en er is zoveel informatie beschikbaar, vooral in dit forum, om mensen te instrueren over wat ze moeten doen om deze problemen te verhelpen, dat betrouwbaarheid of het opblazen van de motor geen probleem meer is.

Zoals de anderen al hebben gezegd en je naar de exacte threads hebben verwezen die je moet lezen (ja, dit betekent dat je elke post moet lezen) en je zult je antwoorden hebben. Als je dan nog steeds niet tevreden bent en nog steeds vragen hebt, probeer dan de betreffende vragen in de zoekbalk bovenaan de pagina in te voeren en ik ben er zeker van dat je zult merken dat je vragen al eerder zijn gesteld.

#9 ·
Als je het gelezen had, zou je het deel hebben gezien waar staat dat ze vanaf 2004 beter worden en vanaf 2005 zou ik er morgen een schone kopen, je zou ook het deel hebben gezien waar staat dat je de nieuwste moet kopen die je je kunt veroorloven en dat de CRD net zo betrouwbaar is als elke andere 4x4 op de markt.

Zag net je tweede bericht dus je hebt je eigen vraag beantwoord, als je weet dat er zoveel zijn ontploft, koop er dan geen, koop een Toyota.

#10 ·
Hmmmm! Word hier een beetje achterdochtig, een paar jaar geleden hadden we een man van een Pajero-forum die hier kwam en probeerde dingen op te zwepen, was in staat om de oorsprong te traceren en met de beheerder van het forum te spreken en het op te lossen.

#12 ·
Cool. Ik probeer erachter te komen of patrouilles goed zijn of gewoon hype. Ken twee mensen met gu die me vertelden dat er bepaalde dingen zijn waar je op moet letten, maar hoe meer onderzoek ik ernaar doe, hoe meer problemen ik lijk tegen te komen.
Lees eerst waar we je naartoe wijzen, vergeet wat fakebook en anderen die geen idee hebben verspreiden, zoals gezegd worden al je vragen beantwoord als je maar een beetje moeite doet, als je dat niet wilt doen, ben ik ook niet bereid om dit gesprek voort te zetten en ik betwijfel ernstig of veel anderen dat ook zouden doen.

#13 ·
Niet bereid om onderzoek te doen? De laatste paar maanden niets anders gedaan dan onderzoek. Heb geen Facebook-berichten gelezen, want zoals de meeste forums lijken er klootzakken te zijn die nergens iets van weten. Patrol- en Nissan-forums, algemene 4x4-forums, offroad-forums, Amerikaanse en Australische sites, gesproken met monteurs en mensen die al het grootste deel van hun leven patrols hebben gehad en nog steeds gemengde beoordelingen krijgen. Iedereen zegt dat de 3l een granaatmotor is en alle anderen zeggen nee, het is de meest betrouwbare motor die Nissan ooit heeft gemaakt. Kwam deze site tegen en dacht dat ik een bericht zou plaatsen om te zien welke andere beoordelingen ik kreeg 🤷‍♂️ Alles wat ik de laatste tijd te koop zie, heeft ofwel een enorme hoeveelheid kilometers of is absoluut misbruikt.

#15 ·
1HZ's ontploffen niet omdat ze een ballon opblazen. Hoewel een vriend van me onlangs 16.000 dollar uitgaf om de zijne te repareren omdat hij het zat was om zijn caravan te trekken.

• Like
Reactions: Marko_SJ
#16 ·
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier en wil mogelijk een 3 liter turbo diesel di patrol uit 2006 of nieuwer kopen. Ik weet dat ze EGR-problemen hebben die ervoor kunnen zorgen dat ze knallen en problemen hebben met het splitsen van de intercooler, zijn er nog andere problemen die ervoor kunnen zorgen dat ze onbetrouwbaar worden, zowel op de weg als offroad. De fusee-kogels ken ik.
Ik heb problemen gehad met de 3Lt diesel en na 9 maanden met verschillende problemen, ben ik hem aan het ombouwen naar een LS3.

#18 ·
Zoek naar 'buying sticky'

Er is zoveel info dat je er duizelig van wordt. Mijn account is slechts één verhaal, dus neem het met een korreltje zout.
Uiteindelijk ging ik voor Service History plus de nieuwste die ik me kon veroorloven en had wat contant geld gereserveerd voor een redark boost/egt en een 3” uitlaat. De uitlaat hoefde ik niet te doen, aangezien de serie VI die ik kocht getuned was en een turbo back systeem had.
Mijn Bosch CRD-pomp ging na 3 maanden, 197000 op de klok, maar hij stond al een tijdje te koop. Nog steeds veel goedkoper dan een DI-pomp. Moest ook stabilisatorstangverbindingen doen voor Tas-registratie, hoewel hij een QLD-keuring had, ik deed de draagarmrubbers tegelijkertijd. Het ziet ernaar uit dat de fuseepennen de komende 12 maanden ook aandacht nodig hebben, maar dat hoort bij het bezit van een zwaar voertuig, onderhoud is continu.

Derde Patrol in de familie en we hebben veel 4x4's van alle merken gehad tussen mijn vader, broer en mezelf.
Uiteindelijk koop je een tweedehands voertuig, dus wees voorbereid op een paar onbekenden.
Over het algemeen ben ik er nog steeds blij mee dat ik hem heb gekocht, ook al was de pomp een PITA, vooral na een schouderreconstructie.

#21 ·
De Nissan
Mijn eerste was een Patrol Datsun uit 1985 met korte wielbasis, snel en hobbelig, maar een geweldige machine
gevolgd door de lange wielbasis, die een sterke en betrouwbare 4x4 bleek te zijn, met ritten van 5000 km in 5 dagen, inclusief 700 km op onverharde wegen en rivieroversteken {outback Australië, er zijn geen pechhulpdiensten}
daarna overgestapt op de 4.2GUs en die waren nog beter
Had zijn en haar 3.0DI, we hadden er twee, beide werden naar Afrika gestuurd toen we daarheen verhuisden en raad eens, 6 jaar later nog steeds in orde, we hebben de schokdempers en rubberen bussen vervangen, maar wat betreft de motor, versnellingsbak en differentiëlen, alles gaat goed. 280K en iets meer dan 300k op de andere
Zou ik er nog een kopen?
in een oogwenk

#22 ·
Zoals velen van ons hier in Frankrijk, heb ik de mijne sinds nieuw bezit. 2000 Di. Dezelfde motor, dezelfde pomp. dezelfde turbo. Dezelfde radiator. Geen granaat. Geen trillingen. Gewoon goed onderhoud wanneer nodig, een paar bussen en lagers, schokdempers en veren, remschijven en remklauwen zoals elke andere auto met een vergelijkbare kilometerstand. Als nieuw. Ik hou van de manier waarop ze me overal naartoe rijdt. Bewerken: Ik ben vergeten: eenmaal de dynamo vervangen.