Ik wilde gewoon een bericht plaatsen om een aantal mensen te helpen die worstelen met de alternatoren met lagere output die in AUS worden aangeboden.
Tot voor kort had ik een 150 ampère dynamo die moeite had om in mijn behoeften te voorzien bij volle belasting. Met de aanpassingen die ik doe, zou de output het niet dekken. Na een tijdje gezocht te hebben, kwam ik een plek in Amerika tegen die directe vervangingen verkoopt voor de TD 4.2. Blijkt dat ze een wederverkoper in Vic hebben.
Het duurde ongeveer 1 maand om hier te komen vanaf de bestelling, omdat ze ze moeten maken. Toen het aankwam, paste het niet. Blijkt dat de dynamo een directe bolt-on is voor een GQ met de dubbele poelie aan de voorkant. Ze waren niet op de hoogte van de varianten in modellen. Het bovenste boutgat voor de GU was 10 mm te laag en de onderste beugel was 10 mm te hoog. Ik bracht dit naar mijn lokale aluminiumfabrikant die ik het huis liet lassen en opnieuw boren aan de bovenkant, en vervolgens de achterste beugel aan de onderkant opnieuw liet maken (die van staal is). De unit bolt nu rechtstreeks in en ik heb een 270 ampère v-snaar dynamo.
Wat ik ook deed, was de poelie vervangen door een item dat ik uit SA had gehaald en dat ik op mijn vorige dynamo had, waardoor de ratio ongeveer 2,75:1 werd (ideale poelie-tot-krukas-ratio is 3:1). Nu krijg ik met de truck stationair ongeveer 100+ ampère die in mijn batterij worden gevoerd. Afbeelding hieronder toont de truck bij 1500 tpm stationair, ongeveer 180 ampère. Let op, dit gaat de batterij in, dus voeg ongeveer 30 ampère verbruik toe dat door de auto wordt gebruikt, wat meer dan 200 ampère zou opleveren bij 1500 tpm. Best indrukwekkend van een v-snaar dynamo naar mijn mening.
Nu, deze dynamo was niet goedkoop. Het kostte bijna $ 2.000 om hier te komen. Ik heb contact gehad met de distributeur die de fabrikant laat weten wat het verschil is voor de GU ten opzichte van de GQ, dus ze gaan de behuizing, de onderste beugel en de poelie aanpassen.
Als u dit wilt onderzoeken, neem dan contact op met:
Arbeidsveiligheid
Compliance Pty Ltd
Handelend als: M2K
Dynamo's Australië
Attentie: Jim Impey
9 Dwyer Ct
DONVALE VIC 3111
AUSTRALIË
Dit komt van de batterij-app. Motor is ca. 1500 tpm. Ik gebruik alleen een 200 ampère DCS Lithium voor alles, dus mijn dynamo voedt rechtstreeks naar mijn batterij (geen dubbele batterij-opstelling)
Bovenste beugel van de dynamo aangepast 10 mm hoger dan GQ om in de standaard GU-beugel te passen
Onderste beugel aan de achterkant van de dynamo aangepast 10 mm lager om bij de GU te passen. Bovenste beugel is aangepast.
Ik hoop dat dit iedereen helpt die op zoek is naar een dynamo met hoge output voor onze trucks.
Tot voor kort had ik een 150 ampère dynamo die moeite had om in mijn behoeften te voorzien bij volle belasting. Met de aanpassingen die ik doe, zou de output het niet dekken. Na een tijdje gezocht te hebben, kwam ik een plek in Amerika tegen die directe vervangingen verkoopt voor de TD 4.2. Blijkt dat ze een wederverkoper in Vic hebben.
Het duurde ongeveer 1 maand om hier te komen vanaf de bestelling, omdat ze ze moeten maken. Toen het aankwam, paste het niet. Blijkt dat de dynamo een directe bolt-on is voor een GQ met de dubbele poelie aan de voorkant. Ze waren niet op de hoogte van de varianten in modellen. Het bovenste boutgat voor de GU was 10 mm te laag en de onderste beugel was 10 mm te hoog. Ik bracht dit naar mijn lokale aluminiumfabrikant die ik het huis liet lassen en opnieuw boren aan de bovenkant, en vervolgens de achterste beugel aan de onderkant opnieuw liet maken (die van staal is). De unit bolt nu rechtstreeks in en ik heb een 270 ampère v-snaar dynamo.
Wat ik ook deed, was de poelie vervangen door een item dat ik uit SA had gehaald en dat ik op mijn vorige dynamo had, waardoor de ratio ongeveer 2,75:1 werd (ideale poelie-tot-krukas-ratio is 3:1). Nu krijg ik met de truck stationair ongeveer 100+ ampère die in mijn batterij worden gevoerd. Afbeelding hieronder toont de truck bij 1500 tpm stationair, ongeveer 180 ampère. Let op, dit gaat de batterij in, dus voeg ongeveer 30 ampère verbruik toe dat door de auto wordt gebruikt, wat meer dan 200 ampère zou opleveren bij 1500 tpm. Best indrukwekkend van een v-snaar dynamo naar mijn mening.
Nu, deze dynamo was niet goedkoop. Het kostte bijna $ 2.000 om hier te komen. Ik heb contact gehad met de distributeur die de fabrikant laat weten wat het verschil is voor de GU ten opzichte van de GQ, dus ze gaan de behuizing, de onderste beugel en de poelie aanpassen.
Als u dit wilt onderzoeken, neem dan contact op met:
Arbeidsveiligheid
Compliance Pty Ltd
Handelend als: M2K
Dynamo's Australië
Attentie: Jim Impey
9 Dwyer Ct
DONVALE VIC 3111
AUSTRALIË
Dit komt van de batterij-app. Motor is ca. 1500 tpm. Ik gebruik alleen een 200 ampère DCS Lithium voor alles, dus mijn dynamo voedt rechtstreeks naar mijn batterij (geen dubbele batterij-opstelling)
Bovenste beugel van de dynamo aangepast 10 mm hoger dan GQ om in de standaard GU-beugel te passen
Onderste beugel aan de achterkant van de dynamo aangepast 10 mm lager om bij de GU te passen. Bovenste beugel is aangepast.
Ik hoop dat dit iedereen helpt die op zoek is naar een dynamo met hoge output voor onze trucks.