Patrol 4x4 - Nissan Patrol Forum banner
Status
Not open for further replies.

Archiwum techniczne dla ZD30DI, zawiera ogólne informacje i instrukcje elektroniczne dla wszystkich GU

234K views 18 replies 1 participant last post by  geeyoutoo  
#1 · (Edited)
Linki zawierają cenne informacje dla właścicieli ZD30 DI (i właścicieli CRD), zarówno nowych, jak i starych. Informacje będą dodawane w miarę ich dostępności. Niektóre wątki mają swoje korzenie w głównej sekcji GU/GR. Ten wątek należy czytać łącznie z archiwami w sekcji Ogólna dyskusja na temat patrolu. Proszę, wyślij mi PW, jeśli link nie działa lub wyślij mi PW, jeśli myślisz o dobrym włączeniu

Geeyoutoo

UWAGA DLA NOWICJUSZY

1. Proszę, wyszukaj informacje przed zadaniem pytania, pomaga to ograniczyć powtarzające się pytania, częsty problem. Wyszukiwanie można zawęzić, wykonując wyszukiwanie niestandardowe, wymagana jest pewna cierpliwość.

2. Pomóż nam pomóc Ci, dodając informacje o swoim pojeździe, można to zrobić w linii podpisu, modelu, silniku itp. Twoja lokalizacja może być umieszczona w prawym górnym rogu, gdzie znajduje się liczba Twoich postów, te informacje pomagają nam nieco lepiej zrozumieć Twoją sytuację z punktu widzenia dostępu do części zamiennych itp., bez dodatkowych postów z pytaniem, skąd pochodzisz. Aby to wszystko zrobić, przejdź do User CP (lewy górny róg dowolnej strony na pasku menu), aby uzyskać dostęp do powyższego menu wprowadzania informacji.

Czytaj dalej, mam nadzieję, że system Ci pomoże.

Oto miejsce, od którego możesz zacząć, które wyjaśnia NADS i często czytane błędne informacje o ZD30DI, oto czego szukać i czego unikać.

 
#3 · (Edited)
Post 3 NADS

Post 3. NADS
NADS
NADS oznacza "Nissan Anti Detonation System". Został on opracowany przez wielu uczonych na forum, aby zwalczać problemy z wczesnymi ZD30 DI. Pierwszy post to krótki opis NADS, logiki stojącej za ich wykonywaniem w serii kroków i powodów modyfikacji, a także notatka na temat głowic. Nie jest to "jak to zrobić", ponieważ informacje te są dostępne na forum w dużej ilości z wyszukiwaniem, duża część na tej stronie. Po zakończeniu NADS powinieneś móc zakwalifikować się do tego ZD30 Heat Shield Removal Laceration Club :)

NADS Krok po kroku przewodnik po wykonywaniu modyfikacji NADS przez Dronusa.

Demontaż i regulacja zaworu Dawes - YouTube

Intermitentny tryb awaryjny Na początku każdej zimy otrzymujemy pytania dotyczące intermitentnego trybu awaryjnego, nazywa się to zimnym trybem awaryjnym.

Dawes-Devices 3 Bar Racing, oryginalny Dawes, zawory iglicowe i wielostopniowe regulatory doładowania itp.

Dawes Spring + Opcjonalna sprężyna HD kroki instalacji Informacje i instrukcje dotyczące montażu i konfiguracji opcjonalnej sprężyny HD do zaworu Dawes.

DV-06: HYDAC Opcjonalny zawór iglicowy do instalacji Dawes.

Recyrkulacja spalin (EGR), pomiar NOx i cząstek stałych | Cambustion Krótkie spojrzenie na system EGR dla nowych członków, artykuły EGR zawsze głoszą, że zawór EGR przyczynia się do niższych temperatur spalania, moje doświadczenie było odwrotne, moja EGT spadła o ponad 25 °C po tym, jak mój EGR się zablokował, proszę bardzo.

Problemy z silnikiem Nissan Patrol ZD30


Co sprawia, że granat jest granatem

Opcje konfiguracji ręcznego sterowania doładowaniem Post 27 zawiera genialny opis whitie powodów konfiguracji VNT/igły.
 
#4 · (Edited)
Post 4. INSTRUKCJE OBSŁUGI I DOKUMENTY BOSCH VP44

Post 4. Instrukcje obsługi i dokumenty Bosch VP44

Instrukcja pompy wtryskowej VP44 Istnieją wersje 6-cylindrowe i 4-cylindrowe, dotyczy to obu, w tym ZD30DI. Niewiele jest informacji w sieci o naszej wersji 4-cylindrowej, ale jest dużo informacji dotyczących amerykańskiej wersji 6-cylindrowej. Pompy podnoszące były powszechnym dodatkiem do niektórych amerykańskich ciężarówek około 2000 roku, ze względu na dodatkowe obciążenie, którego nie miały w standardzie, pompa podnosząca również u nas działa cuda, dając dobre doładowanie momentu obrotowego przy niskich obrotach. Spójrz w "Modyfikacje"

BOSCH VP44 POMPA WTRYSKOWA I AWARIE POMPY PODNOSZĄCEJ WYJAŚNIONE - Diesel Bombers Wątek VP44 z amerykańskiego forum Diesel Bombers z kilkoma interesującymi punktami.

Diagnostyka VP44 Kolejny amerykański artykuł o VP44 z szeregiem testów, kody są oczywiście inne niż nasze.

Kalibracja pompy wtryskowej (Bosch VP44) Lokalny komentarz na temat kalibracji VP44, co można, a czego nie można zrobić.

Instrukcje usuwania EDC - Bosch VP44 - YouTube Dla bardziej żądnych przygód ......

Pomoc dotycząca pompy podnoszącej Głównie o wpływie pompy podnoszącej na chłodzenie VP44, wspomniane ciśnienia są wyższe niż bym chciał, ale wydają się nie mieć negatywnego wpływu. Amerykański 6-cylindrowy VP44, w zasadzie ta sama pompa z 2 dodatkowymi punktami wirnika i wylotami, ta sama elektronika.


Specyfikacje ciśnienia paliwa dla Bosch VP44 IP (6-cylindrowy 24v Cummins) Ciekawy artykuł o pompach podnoszących i ciśnieniach. Nie nasza pompa DI, ale działają na tych samych zasadach, więc nie widzę powodu, dla którego miałoby to nie być pomocne. Mam ten artykuł od wielu lat.
 
#5 · (Edited)
Post 5. INSTRUKCJE OBSŁUGI I DOKUMENTY Garret VNT (GT2052V)

Post 5. Instrukcje obsługi i dokumenty Garret VNT (GT2052V)

Garrett | FAQ Strona Garreta z dobrymi podstawowymi informacjami.

VNT15-Turbo Nie ta sama turbosprężarka, której używamy, ale podobna, ciekawa lektura o demontażu i sposobie działania dla osób niezaznajomionych i nowych członków. Na końcu znajduje się ciekawa animacja działania NGV/VNT.

Oświadczenie Garreta

Garret Non Repair Bulletin Biuletyny Garret VNT, przeczytaj i wyciągnij z tego wnioski.


Turbosprężarka, VNT i diesel turbo FAQ | Forum VW TDI, Audi, Porsche i Chevy Cruze diesel Ciekawe ogólne informacje o turbosprężarce VNT.

ZD30DI VNT Aircooled Turbo Teardown Dostałem uszkodzoną turbosprężarkę i ją rozebrałem.
 
#6 · (Edited by Moderator)
Post 6. INSTRUKCJE OBSŁUGI I DOKUMENTY - TRANSMISJA

Post 6. Instrukcje obsługi i dokumenty - Transmisja

Trochę informacji o LSD dla niewtajemniczonych, istnieje wiele typów, Eaton wydaje się mieć najwięcej informacji i za moje pieniądze (gdybym tyle miał) E Locker byłby moim wyborem broni, doskonały mechanizm różnicowy, ale drogi.

Detroit Locker - YouTube

Lock Right Locker - Część 1: Jak to działa [HD] - YouTube

Exploded View - Inside the Eaton TrueTrac Differential - YouTube

Exploded View - Inside the Eaton Suretrac Differential - YouTube

How Eaton's E-Locker Technology Works - YouTube

Airlocker operation - YouTube

Ashcroft Air Locker - YouTube

Znalazłem również ten pomocny element dotyczący montażu LSD z przodu własnego GU:

Jak zamontować blokadę mechanizmu różnicowego w GU Patrol - YouTube
 
#7 · (Edited)
Post 7. INSTRUKCJE OBSŁUGI I DOKUMENTY - SILNIK

Post 7. Instrukcje obsługi i dokumenty Silnik

Czujnik alarmu niskiego poziomu wody Zabezpiecz swój silnik w przypadku nagłej utraty płynu chłodzącego.
 
#8 · (Edited)
#12 · (Edited)
Post 12. WĄTKI DOTYCZĄCE INFORMACJI OGÓLNYCH - ANKIETY I ANKIETY

Post 12. Wątki dotyczące informacji ogólnych - Ankiety i ankiety

Ankieta EGT ZD30DI (Część 2) Zobacz pierwsze 3 posty. Podsumowanie starej ankiety, Samochody (post nr 1), Instrukcja (post nr 2), Szablon danych (post nr 3). Z podsumowań dowiesz się nie tylko, jakiego EGT spodziewać się po swoim DI z różnymi modyfikacjami i skrzyniami biegów, ale także znajdziesz najpopularniejsze wskaźniki, układy wydechowe (marka i rozmiar), pozycję montażu sondy egt itp., itd.

Ankieta ICV% (ECUTalk) Dane dotyczące możliwego związku VP44 z żywotnością i wydajnością pompy.

Ile km przejechał Twój ZD30 DI? jeśli przebudowany, kiedy wybuchł? dodaj 2 rundę km Ankieta WIP dotycząca km w silnikach DI.

Jaką żywotność uzyskałeś ze swojego alternatora Trwająca ankieta dotycząca awarii alternatorów.

Bosch VP44 IP, jak długo średnio wytrzymują? Trwająca ankieta dotycząca żywotności pompy wtryskowej ZD30 DI Bosch VP44

ZD30 Grenade, ostateczna ankieta dotycząca wybuchu Trwająca ankieta dotycząca awarii silników ZD30.

Koła zamachowe i silniki ZD30 Trwająca ankieta dotycząca DMF v Kół zamachowych stałych.

Żywotność oryginalnego sprzęgła ZD30 Jak sugeruje tytuł.

preferowany olej napędowy Paliwa. BP Ultimate Diesel/ULP trochę więcej informacji na temat BP ultimate.

Ankieta dotycząca temperatury płynu chłodzącego Ankieta dotycząca temperatur płynu chłodzącego w całej gamie.
 
#13 · (Edited)
Post 13. GEN INF - SILNIK / TRANSMISJA / SPRZĘT

Post 13. Informacje ogólne - Silnik, skrzynia biegów, sprzęt

What is This Knock Wątek, z którego pochodzi ta odpowiedź, dotyczy stukania w SD33T, ale wyjaśnienie, co robi co, podane przez @edb obejmuje prawie wszystkie silniki, świetne wyjaśnienie, jeśli chcesz się dowiedzieć.

ReMapping the DI ECU Długi wątek ze zwrotami akcji, który został rozpoczęty, zanim można to było zrobić. Na poście #104 zaczynamy widzieć jakąś akcję. Mój został zrobiony już dawno i jest świetny. Umieściłem to zarówno w sekcjach mechanicznych, jak i elektrycznych, ponieważ pasuje do obu.

Diagnosing and Rebuilding 2003 ZD30DI Jake'a odbudowa.

How to fit a Cobra Head to the Airbox.

Replacing the Airbox lid seal cheaply and effectively.

Towing in 5th Gear Dyskusja na temat awarii 5. biegu w modelach GU sprzed 2002 roku (Nissan zmodyfikował skrzynię w 2002 roku), co jest dość powszechne, szczególnie podczas holowania, post #41 zawiera kilka dobrych zdjęć, które wizualnie wyjaśniają przyczynę.

Increasing the size of the IC inlet tubing.

ZD30di rebuild [worklog] Odbudowa ZD30DI od podstaw, mnóstwo zdjęć.

GU 5th Gear Failure

How synchro rings work Pierwszy post zawiera interesujący film o tym, jak działają synchronizatory, jeśli nie wiesz.

GU Small Diff/LSD Syndrome. Informacje o dyferencjale, jak odczytać, co masz.

Converting Auto Hubs to Manual, Pictorial

Sump plug thread? Na początku trochę mylące, ale wewnątrz znajdują się rozmiary zarówno korków miski olejowej, jak i korków dyferencjału/skrzyni biegów.

ZD30 Air Filter - which way up? Wieczna debata na temat tego, w którą stronę zamontowany jest filtr powietrza, w skrócie... Uszczelka w dół, powody zawarte w środku.

Oils ain’t Oils Dogłębne spojrzenie na oleje silnikowe, bardzo dobre informacje, jeśli poświęcisz czas na przeczytanie wątku, jak w wielu wątkach dobre informacje mogą być ukryte w żartach.

ZD30 oils and coolant guide Trochę przewodnika po olejach i płynach chłodzących w oparciu o informacje od rówieśników.

Inside the ZD30 Jeśli nigdy nie widziałeś wnętrza ZD30, możesz tutaj, kilka dobrych informacji.

My zd30 rebuild... Odbudowa nowego członka z dużą ilością dobrych, informacyjnych zdjęć, warta przeczytania.

Bosch VP44 ICV%, what does it actually realy mean?

Issue with VP44 Injection Pump Ogólne informacje na temat problemu z pompą paliwa Bosch VP44.

Help - another overboosting problem Długa lektura na temat tego, jak mały problem z trybem awaryjnym przerodził się w ogromne ćwiczenie, dane zebrane po drodze są warte nadrobienia. Strona 9 to miejsce, w którym zaczyna się to składać. Informacje obejmują typowe problemy z podciśnieniem i regulacją VNT, napięcia MAF, odczyty doładowania oraz charakterystyki standardowe i zmodyfikowane.

head gasket Doświadczenia jednego z członków z tym, co okazało się pękniętą głowicą i uszkodzeniem uszczelki.

Result of EGR mix with breather oil in ports Dyskusja na temat szlamu, który tworzy się w korpusie przepustnicy itp. i przechodzi do takich rzeczy, jak poziomy w misce olejowej, numery części i długości bagnetu, dobre informacje z wkładem międzynarodowym.

2 stroke oil in your diesel fuel Długi i kręty wątek.

Engine Warm Up Dyskusja na temat praktyk.

Intercoolers, the Pros and Cons of various brands. Jak sugeruje tytuł.

ECUTalk ICV % ??? Jeden z członków ściga problem z niskim zaworem kontroli biegu jałowego VP44 %. Następnie ankieta dotycząca doświadczeń członków, zobacz Ankiety i ankiety.

Water cooled V non watercooled Turbo? Turbosprężarka chłodzona powietrzem/wodą, Nizzbits wnosi wkład w zmiany.

Changing out a Water Cooled ZD30 Turbo? A Simple Guide And Some Tips

Protecting against Poor Fuel Quality in remote areas. Ciekawy wątek dotyczący niedawnego, aktualnego złego paliwa i sposobów na jego pokonanie, mam Mr Funnel i jest świetny, jeśli kupisz duży i dodasz dodatkowy odcinek węża lub posiekasz starą lejek harmonijkowy, możesz napełniać prosto z pompy.

The CORRECT way to Calibrate your speedo

K&N Air Filters

Gearbox oil synthetic GL4 lub GL5 odpowiedział.

Video on tailshaft angles and vibration.

Serpentine Belt Removal zd30

Oil dipstick problem, crimped end fell off.

ZD30 Additional Fuel Filter Options Szczegółowe informacje na temat opcjonalnej dodatkowej filtracji paliwa.

ZD Rebuild can we make it better, stronger, faster

ZD30 Engine lifting points and attachment

How to repair a leaking (or oil spitting) Air Locker step by step

Mystery Screw in my Engine Sump? Ciekawa lektura, bardziej powszechna w CRD niż w DI

ZD30DI Manual >-< Auto Conversion

H260 Rear Limited Slip Diff, MK vs GU problems
 
#14 · (Edited)
Post 14. WĄTKI INF GEN - ELEKTRYKA / ELEMENTY ELEKTRYCZNE

Post 14. Wątki Gen Inf - Elektryka i elementy elektryczne

Jak zakodować klucze do nowego ECU

Usuwanie i czyszczenie TPS

Ponowne mapowanie ECU DI Długi wątek ze zwrotami akcji, który został rozpoczęty, zanim można to było zrobić, przy poście nr 104 zaczynamy widzieć jakąś akcję. Mój został zrobiony już dawno i jest świetny.

Kody błędów, ECU

Glow Plug Timer Mod ZD30DI. Późniejszy model Kemo 113A okablowanie

Dziwne zachowanie kontrolki ostrzegawczej na desce rozdzielczej Problemy z oświetleniem deski rozdzielczej.

Zasilanie wskaźnika doładowania GU Okablowanie w ściemniaczu

Problem z bezpiecznikiem POMOC!!! Bezpiecznik sterowania silnikiem, co tak naprawdę kontroluje i ostateczny wynik.

Zd30 ecu pinouts lista numerów i lokalizacji pinoutów.

ZD30 uruchamia się trudno Jeden z naszych europejskich członków miał problem z zimnym rozruchem, kilka dobrych informacji na temat bezpiecznika przekaźnika świec żarowych pod koniec.

Możliwy mod MAF Inne podejście do problemu kulawizny, warte przeczytania.

Jak zainstalować czujnik kąta wału korbowego


Świece żarowe - dlaczego brakuje końcówek ????? Strategie poprawy świec żarowych i ewentualnie żywotności silnika.

Pasek uziemiający - Alleluja Chwal Forum...1 Jest to dobrze opisane w Biblii, która powinna być obowiązkową lekturą dla każdego właściciela ZD30.

ECUTalk - Wyświetlacz LCD Consult

ECU Talk Conversion Mod do In Dash

Pomysły na etykietowanie wiązek przewodów

Pomysły na lokalizację przekaźnika i bloku bezpieczników

Procedura resetowania kontrolki poduszki powietrznej Przełącznik drzwi, o którym mowa w poprawce, to przełącznik w ramie drzwi, który obsługuje oświetlenie wnętrza.

Alternatory ZD30, takie same we wszystkich modelach?

Silnik gaśnie i wysokie obroty biegu jałowego

Jak przetestować wszystkie MAF w domu

problem z moimi oknami kierowcy, gdy jest zimno

Przewód alternatora uszkodzony przy wtyczce Informacje na temat naprawy uszkodzonego przewodu wtyczki.

Usunięcie światła przełącznika A/C

Akumulator pomocniczy - najniższe dopuszczalne wolty przed ponownym naładowaniem?

Instrukcja instalacji tempomatu Autron

Problemy ze wskaźnikami

Silnik wycieraczek, jak usunąć przewody z wtyczki

Awaria przełącznika wentylatora klimatyzacji

Rozwiązywanie problemu z czytnikiem kluczy

Okablowanie elektryczne 102 Światła robocze cofania
 
#15 · (Edited)
#16 · (Edited)
Post 16. GEN INF THREADS - ROZRYWKA / NAWIGACJA

Post 16. Gen Inf Threads - Rozrywka / Nawigacja

Nawigacja terenowa Dobra lektura na temat większości aspektów.
 
#17 · (Edited)
#18 · (Edited)
OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE INSTRUKCJI OBSŁUGI I DOKUMENTÓW W POŚCIE #9

GE.TT, na którym mam liczne instrukcje elektroniczne dla patroli i komponentów takich jak VP44 itp., wydaje się być niedostępny, również nie mogę się z nimi skontaktować z jakiegoś powodu, więc zamierzam poczekać kilka dni, aby zobaczyć, co się stanie, jeśli będę musiał znaleźć nową witrynę przechowywania, zajmie mi to trochę czasu, aby przywrócić wszystkie te instrukcje do sieci i ponownie wprowadzić je na forum.
 
#19 · (Edited)
OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE INSTRUKCJI OBSŁUGI I DOKUMENTÓW W POŚCIE #9 Część II
Strona wciąż nie działa, więc założę, że zniknęła na dobre. Po wypróbowaniu wielu stron i napotkaniu problemów zdecydowałem się na Dysk Google, który daje mi 15 GB pamięci masowej w porównaniu do 5 GB, które miałem wcześniej, kolejnym problemem z tą stroną było to, że duże instrukcje, takie jak ZD30 do VX, znikały po około 500 pobraniach, nigdy nie otrzymałem satysfakcjonującej odpowiedzi na to, mam nadzieję, że duże instrukcje pozostaną teraz na zawsze. Opierając się na tym założeniu, załadowałem większą instrukcję XXIII (jest dostępna za pośrednictwem mojego linku w podpisie, tak jak poprzednia), obejmuje ona '
wszystkie' modele serii GU. Może być konieczne trochę poeksperymentować podczas otwierania sekcji, aby poczuć się w nich swobodnie, ładowanie tych instrukcji z tego końca może być trudne, jak zauważyłem kilka razy na przestrzeni lat.
Od kilku lat mam na laptopie instrukcję Y62, ma ona ogromną pojemność około 680 MB, załadowanie jej i uczynienie czytelną było i nadal jest koszmarem, nie jestem pewien, czy ktoś tutaj by z niej korzystał, ponieważ Fakebook wydaje się być preferowaną metodą komunikacji dla właścicieli Y62, jeśli ktoś chciałby ją załadować, proszę o kontakt na PW, a ja będę kontynuował, w przeciwnym razie nie warto się wysilać.
Pracuję nad różnymi sekcjami, aby zaktualizować instrukcje i dokumenty, które zawiodły. Obecnie mam 15 na Dysku Google do udostępnienia.
Ross

EDIT: Jeśli ktoś chciałby mieć instrukcję Y62, proszę o kontakt na PW, a prześlę link, nawigacja po niej nie jest łatwa, dlatego nie zamieściłem tutaj bezpośredniego linku.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.